kola11

На тържествена церемония в столичния “Ринг Мол”, българските автомобилни журналисти обявиха победителите в 21-ото издание “Кола на годината” в България. Пишещите на автомобилна тематика колеги, обединени в “Прес Авто Клуб – България” избраха шампион в 6 основни категории – лек, градски, еко, премиум и многофункционален автомобил, плюс кросоувър на годината.

За пръв път в това издание на конкурса бе избран и така наречения “шампион на шампионите” – най-добрият модел сред победителите в отделните категории, който се окичи с титлата “Кола на годината”. Определянето на всеки един шампион стана след избор на финални петици, като журналистите оценваха критерии като дизайн, задвижване, функционалност, безопасност пътно поведение и, разбира се цена / предлагане на пазара.

При леките коли, титлата грабна новият Opel Insignia, в оспорван двубой с новото поколение Ford Fiesta, като седанът спечели с разлика от едва две точки. Останалите подгласници в класа бяха Hyunda i30, Honda Civic и BMW серия 5. Insignia наследява короната от Renault Megane, който победи през 2017 г.

При кросоувърите, също след оспорван двубой, Skoda Karoq победи с минимална преднина срещу второ поколение Dacia Duster. Другите претенденти в класа бяха Hyundai Kona, BMW X3 и Peugeot 5008. Това е втора поредна титла за чешката марка, след като миналата година за най-добър кросоувър бе избран Skoda Kodiaq

Кросоувър бе и шампионът в класа на луксозните или премиум автомобили. Тук победата грабна Range Rover Velar, който пребори “баварците” BMW 5 и BMW 6, както и Mercedes E-Class Coupe и Infiniti Q60. Година по-рано, титлата “премиум автомобил” грабна Volvo S90.

Модел с повишена проходимост взе и “купата” за многофункционален автомобил – пикапът Isuzu D-Max, който надви Mitsubishi L200. Година по-рано, отново пикап бе на върха – Nissan Navara.

При екологичните автомобили, големият победител е Volkswagen e-Golf. Електрическият хечбек надделя с минималната точка и половина над плъгин хибрида Hyundai Ioniq, чиято електрическа версия триумфира в класа миналата година. Останалите еко претенденти тази година бяха BMW i3, хибридният Mini Countryman S E и обновеното Renault Zoe Z.E. 40 (което триумфира преди две години).

kola22

Тотална бе доминацията на Ford Fiesta в класа на градските автомобили. Мъникът от Кьолн надви с голяма разлика конкурентите Hyundai Kona, Nissan Micra, Suzuki Swift и Volkswagen Polo, поемайки щафетата от миналогодишния победител Citroen C3.

Нещо повече, новият Ford Fiesta спечели и новата категория “Кола на годината”, където трябваше да се бори срещу победителите от другите класове Opel Insignia, Skoda Karoq, Range Rover Velar, Isuzu D-MAX и Volkswagen e-Golf. От вота на 33 членове на Прес Авто Клуб България, Fiesta надделя над Insignia с едва гласа.

Основен партньор на конкурса “Кола на годината” са бензиностанции OMV. Любезни домакини на събитието бяха “Ринг мол” и ресторант Roma Bene.